Follow

Nieuw boek! Mijn kind is anders. Elk kind mag zichzelf zijn.

mijnkindisandersVeel ouders horen dat hun kind 'anders' is. De buren zeggen het, de familie signaleeft het, op school vindt de juf het en vaak herkennen ouders dat ook wel. Maar wanneer is er echt iets aan de hand en laat 
je je kind onderzoeken?

En zijn er echt zoveel kinderen en jongeren met ADHD en autisme, of overdiagnosticeren we? Liesbeth Hop pleit ervoor dat alle kinderen en jongeren de aanpak krijgen die ze nodig hebben in plaats van een label dat laat zien wat ze 'mankeren'.

Auteur: Liesbeth Hop

Uitgever: Kosmos

ISBN: 9789021559414

Klik hier voor de cover in PDF.

De WIFI-generatie

De WIFI-generatie - Vliegensvlug en vogelvrij - De jeugd op het mobiele internet

Dit boek is uitverkocht.

Auteurs: Liesbeth Hop & Bamber Delver

Uitgever: Nationale Academie Voor Media & Maatschappij

In samenwerking met HUB Uitgeverij BV

ISBN 978 9080 9076 52

Inhoud: Er is een revolutie gaande. Een verandering die met enorme snelheid op ons afkomt. Het heeft ingrijpende gevolgen voor onze manier van opvoeden, voor onze onderwijsmethoden, maar ook voor onze regelgeving en bedrijfsvoering! ‘We won’t know what hit us’ als we niet openstaan voor deze omwenteling.

Er is namelijk een ware WIFI-generatie aan het ontstaan. Kinderen en jongeren die continu online zijn via de modernste gameconsoles of smart-phones. U moet niet denken dat deze laatste apparaten voor hen slechts een telefoonfunctie hebben. Nee, deze toestellen bieden de WIFI-generatie onbeperkt toegang tot het mobiele internet met al zijn mogelijkheden. Op elk gewenst moment en op elke gewenste locatie. Buiten ons blikveld. Zonder begeleiding. In totale privacy.

Pesten Is Laf - Cyberpesten is laffer

Auteurs: Liesbeth Hop & Bamber Delver
Uitgeverij: Vives Media BV
 
Bedoeld voor: professionals (po en vo onderwijs, bibliotheek/mediatheek, politie, justitie, jeugdhulpverlening, ouders)
ISBN 13 978 90 809076 4 5
 
Inhoud: boek over cyberpesten. Hoe ziet het cyberpesten eruit? Is online pesten anders dan het offline pesten? Interviews met slachtoffers en daders, klas- en leeftijdsgenoten, ouders en docenten. Succesverhalen van scholen met een anti-cyberpest protocol en media-afspraken. 
Recensies: “Een standaardwerk” (BN/De Stem); “Alles over cyberpesten voor thuis en school” (Kids Tegen Geweld); “Na dit boek kan niemand beweren niets te weten over het bizarre fenomeen Cyberpesten”
Dit boek is uitverkocht.

Reclame? Weet wat je ziet

Auteur: Liesbeth Hop

Uitgeverij: It’s for Kids

Bedoeld voor: kinderen, groep 6-8 (maar ook hun leerkrachten en ouders)
ISBN 90 809076 2 6

Inhoud: Kinderen worden steeds meer omringd door reclame-uitingen, via tv, papieren media, internet, mobieltjes etc. Dit boek laat zien wat reclame is, zodat kinderen beter in staat zijn commercie in media te herkennen en eigen keuzen te maken.

Recensies: “Dit boekje maakt kinderen bewust van het feit dat er reclame is en wat reclame beoogt. Educatief boekwerkje! (NBD Biblion); “Goed initiatief, helder geschreven, met fraaie kindertekeningen en duidelijke voorbeelden en opdrachten.”(Young Marketing)

Dit boek is uitverkocht.

Uw klant is ook maar een mens!

Auteur: Liesbeth Hop

Uitgeverij: Pearson Education – Financial Times

Bedoeld voor: marketeers en directieleden bedrijfsleven

ISBN 90 430 755 2

Inhoud: We leven in een snel veranderende en complexe wereld. De 'mens achter de klant' verandert mee. Het onderscheidende vermogen van organisaties ligt niet meer in de functionele waarden van het merk of product, maar meer in de emotionele en menselijke waarden. Het wordt steeds belangrijker de klant op een menselijke wijze te benaderen. Het gaat niet meer alleen om het bereiken van het hoofd van de individuele klant, maar ook om zijn hart. Het gaat om het bereiken en 'beraken' van onze klant. Emoties beïnvloeden economisch gedrag van mensen. De economische wetenschap krijgt te maken met invloeden vanuit de psychologie en sociologie. Na het jarenlang bevechten van individuele vrijheid en keuzemogelijkheden is het nu, zeker in een periode van een tegenvallende economie, tijd om op zoek te gaan naar zinvolle en authentieke verbindingen.

Het boek bevat interviews en uitspraken van Eckart Wintzen, Ina Brouwer, Goos GeursenGuido ThijsCor MolenaarAmos FrankPaul BrinksRickie Moor en vele anderen.

Dit boek is uitverkocht.

Liesbeth Hop over de campagne Gun Kinderen hun eigen label bij RTL Editie NL

De kans is groot dat er bij u thuis of in uw naaste omgeving een kind rondloopt met een medisch label: ADHD, asperger of dyslexcie. Zonder zo'n label lijk je er bijna niet meer bij te horen tegenwoordig. Nog nooit was het aantal kinderen met een psychiatrische stoornis zo groot. Maar is zo'n label wel goed voor een kind? Vandaag begint een campagne om het strooien met labels tegen te gaan.

Klik hieronder op de afbeelding om de uitzending te bekijken. 09-09-2014.

labels